onsdag 4. november 2009

Man vs. wolf

jeg ble møkka provosert her om dagen... jeg leste en artikkel om en hund som har blitt spist opp av ulv... det var selvfølgelig kjempetrist, men eieren mente da at ulven må vekk! vi kan ikke ha ulv i norge.. og da blir jeg mega provosert! når du tar med hunden din ut i skogen for å jakte på elg, så må du vel være klar over at noe kan skje? du vet jo at det finnes rovdyr i norge! og det er noe sånt som 2 hunder eller no som har blitt spist opp av ulv (vet ikke om det er bare i år eller de siste åra, men uansett) det er ikke så veldig mange syns nå jeg! tenk på hvor mange hunder som blir påkjørt?? nå har ikke jeg klart å finne noe tall på dette, men det må da være en del! mange hunder flyr jo vilt ute, og et kjapt søk på google viser maaaange treff på saker der hunder har blitt påkjørt.. skal vi liksom avskaffe biler da? fordi de dreper hundene våre?

Ulv!
missforstå meg rett, jeg elsker hunder og det er jo megatrist å miste hunden sin, hadde nok blitt knust selv hvis jeg hadde mistet nico, men then again... that's life! ting skjer! som sagt vaffal når du drar hunden din ut på jakt! du hører jo om de hundene som blir skutt av eieren sin eller andre i jaktulykker, skal vi avskaffe dem og da? for christ sake, det har jo hendt at mennesker har blitt skutt i jaktulykker.. og hadde jeg tatt meg en tur i et område jeg visste det var ulv, så ville jeg jo vært klar over at ting kan skje! de er rovdyr! du hører ikke om afrikanere som vil utrydde løver fordi de tar hundene dems, nei, fordi de er klar over at SÅNN er det! vi burde være glad for den dyrefloraen vi har! vi har allerede utryddet nok dyr, og er i ferd med å bli kvitt flere, la det stoppe der..

ulver er jo menneskesky, og det finns ingen dokumenterte tilfeller der ulver har drept mennesker.. samme som at de klager på at ulven tar sauen.. de sender jo sauene opp i fjellet jo! opp til ulven! dens territorie! hold sauene deres hjemme da, inngjerdet, hvis dere er så redde for dem... sånn er livet desverre, folk og dyr dør, men det skal ikke gå utover andre dyr heller! rever tar jo katter og andre små husdyr, men det er ingen som vil utrydde den for det... jeg syns ulven får ufortjent mye refs! den er et nydelig dyr, som alle andre dyrene vi har og jeg syns personlig at vi skal være stolt over at vi har den i norge! fiine ulven <3

noen som er enig? Hail, hail!

3 kommentarer:

Jeg elsker kommentarer! :D