fredag 8. august 2008

Vennlige folk

siden gm spurte, så kan jeg jo like så godt skrive et innlegg om det :) hehe... folk her nede er utrolig vennlige! alle prater med alle, alltid! ingen er redd for å åpne munnen, og uansett hvor du er så prater folk med deg. og sikkert spesielt oss da, for alle spør hvor vi er fra når de hører aksenten vår (eller den dårlige engelsken, alt ettersom :P ) det er så koselig! og ingenting er no problem, liksom, no worries til alt! i dag skulle vi bare spørre noen vi bor sammen med om de skulle ut i kveld på byen og om hvor vi skulle gå for å komme oss til der vi skulle vorse (et annet studenthjem, der hun norske vi møtte på flyet bor) og da sa de nesten med en gang: we can drive you there! liksom ikke noe problem! og sånn er det visst alltid. og man må ikke betale de bensin penger, det blir sett på som en fornærmelse! man må bare gi de en tjeneste tilbake en eller annen gang:) så utrolig koselig.. og når jeg og silje skulle hjem fra byen i kveld, så kom tilfeldigvis steve (han bussjåføren jeg sikkert har skrevet om tidligere) kjørende med bussen sin, de kjører rundt hele kvelden, og da kjørte han oss hjem vettu :) selv om vi var de eneste som skulle den veien, og det ikke var på bussruta dems:) snille folk! jeg digger steve, han er så utrolig koselig og morsom:)
forresten.. vi var på det andre studenthjemmet (international house) i dag og vorsa, hos stine som vi møtte på flyet ned hit. og der vorsa vi med nesten bare nordmenn! det var en tysker innom vorspielet, ellers var vi bare nordmenn som satt der :) hehe... det er litt artig da! et par fra gjøvik og noen fra rælingen og ei fra harstad.. og meg og silje og ulrikke :) hehe.. og roald! gamle naboen min fra hønefoss! haha er det mulig... den gutten er med på alt.. han løp rundt der med jack daniels ;) hehe.. morro var det! også stakk vi ut på et utested som heter glasshouse, og der ble jeg sjekket opp på god, gammeldags 4 klasse vis :P det var en fyr som begynte å prate med silje, også spurte han silje om jeg likte vennen hans :P herregud... da er det lavt når man ikke har baller til å spørre selv ass, i den alderen! haha... men men:) ble ikke no på han gitt! :P

4 kommentarer:

  1. Det høres så digg ut at alle er så vennlige! Der har skeptiske nordmenn virkelig noe å lære. Har du forresten fått med deg at pappa har overført penger til deg? :)

    SvarSlett
  2. jaa :) pappa? er vel mamma og pappa? hehe... men ja det har jeg fått med meg.. det må jeg takke for! helt glemt vett... :)

    SvarSlett
  3. Hei Kristin:-)
    D e så genialt at du skriv eit innlegg omtrent kor dag:-)
    D første e gjer når e slår på dataen om morgon e å gå inn her..
    Hehe: Dagens høgdepunkt vett:-)

    E so utrolig gøy å lese om dine små og Store opplevelser..
    Sku virkeleg ønske e oxo kunne vært der med deg... hehe
    Har faktisk levert Lotto i dag:-)
    Krysse fingrene.....

    I dag e d Hellbilllies her på Ål, så te neste år FORVENTA!! e at heile gjengen kjem.. hehe

    Fadderbarnet ditt har d veldig bra, e og ho driv å koka sammen ein liten plan te deg.... muhaha..
    Ps: ho bli veldig gla for eit kort frå Australia:-) hint hint...

    Ho har sett her inne ho oxo.. Ho meinte kengu og koala hadde gjort seg fint i Vats.. hehehe..

    Ska hilse mykje frå alle kjente her oppe...

    Store klemmer frå Maria Og Monica

    SvarSlett
  4. heei! så gøy med hilsener på sida mi :D da blir jeg glad glad:D kan godt fikse et kort jeg vett, men da trenger jeg en adresse ;) hihi.. ja kanskje jeg skal ta med et par kenguruer og slikt så kan vi starte farm i vats? hadde vøri noko;) hoho..
    hellbillies ja, bare å begynne å planlegge det, så skal du ikke se bort i fra at det skjer noe ;) kleeem!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D