torsdag 7. august 2008

All slags vær

I dag tidlig når vi gikk til skolen, skinte sola og det var ganske fint vær ute:) når vi gikk hjem også, en time etterpå.. varmt og godt, blå himmel. men... når vi skulle gå opp senere, rundt 3, så så vi at det regnet i horisonten og det lynte og tordna! ooo spennende ;) hihi.. og dette være kom nærmere og nærmere.. skyene var forrsten grønne! det var litt spes! har ikke sett det før.. anyways, rett før vi kom fram til skolen,begynte det som smått og regne, og de siste meterne før vi kom til bygningen vi skulle til, så hølja det ned! og lynte og tordna massivt! å så sååå store dråper! ble jo kliss våt av tre dråper vett... og bare ett minutt eller noe etter at vi kom oss inn i bygningen, så SNØDDE det!! ja, du leste riktig, det snødde! heeelt utrolig! DET skal liksom ikke skje her hehe.. det har jo vært så varmt i det siste! det var helt merkelig... lufta var liksom varm også vett.... og selvfølgelig var dette første gangen jeg ikke hadde med meg kameraet på skolen :P men jeg har tatt et bilde (et dårlig et)med mobilen da, så jeg har bevis hehe... helt sykt.. det hadde smeltet til vi kom ut igjen da, men da var lufta mye kaldere! (det begynte jo å bli mørkt også da).. sådu kan trygt si at vi har opplevd mye forskjellig vær i dag altså! ganske kult egentlig :) så lenge det ikke fortsetter å regne så... :P pluss at læreren vår fortalte oss at det var MANGE bilulykker på grunn av snøværet.. han var jo forsinket selv, på grunn av at det sto biler kræsja overalt... haha.. de blir like tatt på senga av snøen som oss nordmenn ;)
det er forresten en ting som er annerledes her nede, de er ikke vant til å snakke om været! hjemme så er det et fast tema med fremmede mennesker (og kjente for så vidt) "fint vær i dag" "ja det har vært gufsent i det siste".. det snakker vi jo om hele tiden.. men her nede blir vi sett litt rart på når vi prøver oss med en sånn frase! jeg kan liksom si: å så fint vær det er i dag! også får jeg et litt rart blikk tilbake og liksom... eh...ja det... er det... hehe... ganske artig egentli.. det er med andre ord ikke den vanlige small talken her nei! :)

3 kommentarer:

  1. hehe.. jaggu, det er så sant, så sant.. jeg snakker om været massse egentlig, og det gjør jo mange andre også og for oss er det jo helt normalt.. så må være litt rart å komme dit der det er unormalt:D forsett å snakk om været duh..;
    lag en snømann neste gang da.. neida, lå nok ikke så lenge den snøen;) men artig da!!

    SvarSlett
  2. men da lurer jeg; hva er egentlig vanlig small-talk down under??

    SvarSlett
  3. det er jeg litt usikker på faktisk.. det blir jo veldig mye prat om hvor man kommer fra og sånn da, siden vi er utlendinger... og hva slags fag man tar og om man skal på byen og sånn, mellom oss studenter. og folk vi møter i butikken pleier også som regel og spørre oss hvor vi er fra og sånn. hvis ikke vi snakker om noe vi handler eller sånn.. :)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D