mandag 4. august 2008

Sydney!


meg og opera huset!

sydney bridge

meg og en fisk under gulvet :D

haier i undervannstunnelen i sydney aquarium!

silje og en stoor rokke!

I dag har vi vært i Sydney! jei! det var kjempegøy! å se operahuset med egne øyne! også var vi i akvariumet! følte meg helt som harry hole der et lite øyeblikk hehe... (intern humor, whatever hehe)
vi tog toget (vi er da altså meg, silje og ulrikke) inn til sydney på morran, og vandret først nedover hovedgata mot havna. stakk innom litt butikker og kikket på veien! når vi kom ned til havna så vi jo selvfølgelig den velkjente brua og the opera house! jei! den var faktisk ganske kul å se i virkeligheten! den er svæær! my oh my... :) deretter bare turen opp til sydney aquarium! det hadde jeg gledet meg mest til hehe... der fikk vi selvfølgeli se masse masse fisker, og vi gikk i undervannstunneler og så seler, haier, havskilpadder, rokker og andre fisk svømme overalt rundt oss! det var kjempestiiiliiiig! vi sto lenge og kikka og kikka! skikkelig fascinerende!! (selene og haiene var ikke i samme basseng ;)) haiene var såå fine og store og litt skumle ;) masse tenner altså.. rokkene var jo bare sååå kule! åå det var fiiint... *sukk* etter det bare det oppover igjen hvor vi egentlig bare gikk oppover og kikket på ting og handlet litt (det var silje som sto for det meste shoppinga egentlig;)) jeg kjøpte boomerang! nå skal du få vise oss at du kan kaste pappa! hehe... gleder meg :D vi var innom et kjøpesenter som var nesten som et gammelt slott, eller herskapshus eller hva man skal kalle det inni (og utenpå). det var ganske stilig! :) og vi så en aborginer som satt og spilte på didgeridoo (åssen skrives det egentlig??) det er så kult å høre på det... det er jo sååå vanskelig å spille på! flinke folk...
fiine dagen! :D
prøvde å legge ut noen bilder, men pc'en min likte ikke det akkurat nå gitt! jeg gjør det senere, i mellomtiden kan dere få en som har facebook til å vise dere bildene jeg har lagt ut der:)

3 kommentarer:

  1. hørtes ut som en knall tur! vilogså på det akvariet:)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Har alltid visst at du har litt av Harry Hole inni deg, det bare venter på å komme ut. Seriøst, du bør vurdere politietterforskning;)

    Nå har dere besøkt akvariumet, operaen osv.. Når får me se bildene fra "Home and Away"-byen?:)

    SvarSlett
  3. tja, si det! vet ikke om jeg gidder å stresse med å reise opp dit.. tar det som det kommer :) men stranda vår ligner jo på home and away stranda, kanskje litt finere? ;) vi får se hva som skjer etterhvert!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D