onsdag 27. mai 2009

- Tiger -


innlegg nummer 200 dere! tjuhu! tiden går unna...
neste uke skal jeg dra og se på de hvite tigrenen!!!jippiiiii!!! sammen med søstern og brodern min! jeg har ønsket å se de såååå lenge, siden jeg var liten, og nå fikk jeg tur for å dra å se dem i bursdagsgave av mine to nydelig søsken =) jeg gleder meg!! det er de vakreste dyrene, de er sååå nydelige! men det er jo typisk at uka før vi skal stikke og se på dem så er det to saker i media om dem.. den ene om en dyrepasser som tok livet sitt og prøvde å drepe de hvite tigrene i samme slengen, og nå en dyrepasser i en dyrepark i new zealand som ble angrepet av en hvit tiger... :(

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=543704

tror ikke jeg skal spørre om å få klappe de :S hehe... selv om det hadde vært griiiisekult :D
men synd det er så få av dem... jeg tror ikke de hvite finnes i det frie lenger engang, kun i fangenskap, og det er bare ca 200 igjen av dem på verdens basis.. det er utrooolig trist, de er så utsatt for rovjegere!

de heter bengal tigere og er den nest største av underartene som lever i dag. En fullvoksen hanne veier normalt ca. 180-258 kg og måler ca. 270-310 cm fra snutespiss til halerot. Hunnen er generelt mindre og veier gjerne ca. 100-160 kg og måler ca. 240-265 cm fra snutespiss til halerot.


fiiiiiiine <3 <3 <3

3 kommentarer:

  1. skulle ønske g og h kunne vært med.... *sukk* akk ja, vi tar det igjen neste gang =)

    SvarSlett
  2. Man må huske på at selv om dyrene er i fangensskap så er de faktisk rovdyr og må ha respekt for dem..det er jo deres natur :) Man ikke skylde på dyrene i allefall:)
    jeg elsker slike tigre! Lov meg at du tar mange bilder da:)

    SvarSlett
  3. er du gal, jeg kommer til å ta 1000 bilder :D hehe... jeg vet, man skal absolutt respekte det!! det er overhodet ikke dyrene sin feil...

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D