tirsdag 29. desember 2009

Drageløperen


nå har jeg nettopp lest ferdig drageløperen! fy søren for en sterk bok! må innrømme at jeg noen ganger i løpet av boken tenkte: jaja, jo grei bok dette.... men etter at jeg var ferdig og lukket igjen boka, satt jeg og tenkte noen minutter og det seg innover meg.... det var virkelig en sterk bok som ga inntrykk på meg! syns det er helt forferdelig å vite at folk opplever de greiene her, og verre ting....  jeg føles som den siste personen som leser denne boken, men dersom dere ikke har lest den ennå, så anbefaler jeg dere å lese den! vel verdt å lese!

den handler om: (hentet fra ark.no)
Året er 1975, og tolv år gamle Amir fra Kabul ønsker å vinne den årlige drageturneringen og dermed sin fars anerkjennelse. Amirs venn Hassan lover å hjelpe til. Hassan er tjenerens sønn, og tilhører en mindre ansett folkegruppe. Amir misunner likevel hans naturlige mot, og ikke minst hans plass i farens hjerte. På turneringsdagen skjer det noe katastrofalt som gjør at guttene mister kontakten med hverandre. Etter den sovjetiske invasjonen flykter Amir og faren til USA, og først etter mange år vender Amir tilbake til Afghanistan. Kanskje dette er hans sjanse til å gjøre opp for seg. © DnBB AS

god bok! som minken fossheim ville sagt det! ;)

1 kommentar:

  1. å! har akkuratt begynt å lese den nå :) for et sammentreff

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D