torsdag 11. september 2008

Fremføringer, essay og eksamen

Nå er det mye som skjer for tiden ja! i går hadde jeg siste midteksamen. den gikk helt greit tror jeg. ble litt tatt på senga av noen av spørsmåla der merka jeg, så det gikk dårligere enn forventet egentlig... men jeg tror jeg står, så det får gå! i dag hadde jeg min første og foreløpig eneste fremføring. det var et gruppearbeid mellom meg og silje, vi skulle skrive en gruppeoppgave (om staffing strategy hvis noen er interessert :P) og ha en fremføring om denne oppgaven. jeg har ikke vært nervøs for dette i det hele tatt, før i dag tidlig... seriøst som jeg plutselig grudde meg... uff... stå foran folk og fremføre på engelsk! :S hadde forelesning først på morran og alt jeg klarte å tenke på var at jeg grudde meg til fremføring.... heldigvis er det en liten klasse, det var 5 som møtte opp, så det gikk helt greit. vi kom oss gjennom med litt stotring og greier, men det ser nå ut som vi sto da=) læreren har veldig forståelse for at vi er norske og sliter litt med å venne oss til engelsk og sånn.. så det gikk nok det også=) etter det hadde jeg gruppemøte med en gruppe jeg har i et annet fag, med bare australske folk. vi skal lage en plakat om noe greier i management. det gikk greit det, tror vi ble sånn ca ferdige etter litt diskusjon og slikt (meg og tre andre mot den siste gutten på gruppa, som kverrulerte på ALT). så da er det forhåpentligvis ikke så mye mer arbeid med den! etter det leste jeg et par timer på lesesalen på biblioteket, også var det to tutorials. så stakk jeg og silje hjem og stakk ut og spiste på Amigos, en meksikansk restaurant med Ulrikke og Aija. det var skikkelig god mat! spiste enchiladas =) men ingenting er som tacoen hjemme i norge.... *sukk*... har til og med glemt åssen det smaker jeg... seriøst... det blir godt å smake det igjen =) så etter det var det bare å hive seg i senga og begynne å skrive på de to (tre) store oppgavene jeg må skrive før pi kommer...litt panikk for akkurat det..
og så har jeg nettopp sjekket foreløpig eksamensplan, og i følge den har jeg eksamen 1, 3, 4, og 12 november :P de kunne ikke presse de tre første mer sammen liksom.... litt irriterende... men men det er bare å lese godt på forhånd... og jeg er glad for at det er stort mellomrom før den som skal være den 12, for det er den jeg er mest nervøs for.. det var den midteksamen som gikk dårligst... så noe postitivt er det jo =)
og en ting til! jeg fikk tilbake den første oppgaven jeg har skrevet her nede, og jeg sto :D jippi... fikk 66 av 100 mulige poeng... fornøyd med det altså, tatt forholdene i betraktning... hehe.. fikk minus for at jeg ikke hadde kjørt spell check på dokumentet mitt, men jeg har ikke spell check på word'en min :( litt plagsomt.... men men... får bare følge ekstra nøye med på når jeg skriver heretter! :)

2 kommentarer:

  1. Hei! :)

    Syns duh er flink jeg! Står på som fy, og ser ut at duh får litt tilbake for det! Bra! :) FLINKE jenta mi! :)

    SvarSlett
  2. Så flink du er:) syns det er bra jeg!!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D