torsdag 16. oktober 2008

New Zealand

nå er det jaggu lenge siden jeg har blogget litt her.. beklager det, men har jo vært på ferie i nesten 3 uker og etter det har jeg vært ganske opptatt med en sinnsyk skoleoppgave, så jeg har ikke hatt så veldig skrivelyst..så jeg startet med å fortelle om new zealand, forteller om cairns senere hehe..nå har altså pi vært her, i tre uker, og det var megakoselig! satte veldig pris på at han kom en tur =) vi var først på new zealand (legger ut bilder litt etterhvert). det var en konge plass! uheldigvis hadde vi bare planlagt fire dager der, vi var alle enige i ettertid at det er ALT for liten tid. vi var i queenstown ,som ligger på sør øya, og det var en koselig liten småplass. masse uteliv da! vi var ute noen kvelder og det var gøyalt =) for et fantastisk sted... tror jeg kunne flyttet dit! naturen er helt utrolig! litt som i norge, bare enda flottere spør du meg. i norge må man liksom oppsøke den aller flotteste naturen, i new zealand er den overalt!! vi hadde en leilighet ganske midt i sentrum som var utrolig fin! derfra hadde vi utsikt til fantastiske fjeller overalt! vi tok en helikopter tur over queenstown og omegn, og det var utrolig!! for det første har jeg aldri kjørt helikopter, det var morro :D og for det andre fikk jo DEN fantastiske utsikten! stoppet på en topp og kikket også... helt utrolig! kjørte over et ringenes herre innspillingsted også, tror faktisk det var dead marshes mener jeg at jeg leste på nettet... må hjem og kikke på rignenes herre og se om jeg kjenner det igjen =) hehe... også tok vi noe som het shotover jet! det var "rafting" på en måte, bare med jet båt! kjørte dritfort nedover noen kjempetrange fjell, og enkelter steder var det skikkelig grunt! og flere ganger fikk han båten til å gå 360 grader rundt. ganske morro var det! vi lånte bil en dag også, og kjørte litt rundt. blant annet så vi enda mer ringenes herre inspillingsteder, og så kjørte andreas monstertruck! hehe.. han var rimelig fornøyd da ja! hehe.. en ordentlig vellykket tur var det, og er det en ting som er sikkert, så er det at jeg skal tilbake dit en dag! kanskje for godt... tihi =) likte det så godt jeg! bare kom med spørsmål hvis det er mer konkrete ting dere lurer på, jeg bare forteller det jeg kommer på her og nå jeg.. tar imot kommentarer med takk! =)

2 kommentarer:

  1. Hoho! endelig en oppdatering:) New Zealand høres såå bra ut ass.. blir helt (kiwi)grønn av misunnelse her gitt..;) Pi sa det var den beste ferien han har vært på og det har jeg ikke vanskelig for å tro akkurat..:) Håper bare vi alle får mulighet til å dra tilbake sammen dit, så dere kan vise meg:)

    SvarSlett
  2. jeg og pi har allerede "planlagt " det ,altså prata om det, at neste søsken tur må bli dit! amazing i tell you!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D