fredag 17. oktober 2008

Gi blod

I dag har jeg endelig levert den siste oppgaven min! puh! satt med læreren på kontoret hans i sikkert 20 minutt først , for å få til den siste modellen jeg manglet.. det var jo han som gjorde arbeidet, så det gjenstår å se om jeg får noen karakter for det :P men nå er jeg ferdig og det er deilig!

jeg og silje "feiret" det med å gi blod! jadda, i australia =)det sto en sånn blod giver buss på skolen vår og de trenger sår blod, så vi meldte oss! gode samfunnsborgere som vi er. og det er helt likt som i norge! spørsmålene er like og prosessen er helt lik. til og med instrumentene de bruker er helt likt. de damene som tappa meg syns det var litt morro at det var så likt, for det er visst veldig annerledes rundt omkring i verden. og ub: de røde blodcellene lever i 2-4 dager, selve blodet ca 45 dager og resten (husker ikke helt hva resten var) lever opptil et år, for det fryser de rett ned. å dermed kan blodet mitt redde tre mennesker! fordi de deler det opp ..det er litt artig da=) så nå føler jeg meg som en god samfunnsborger! fikk til og med nøkkelring med blodtypen min på ;) hihi... silje besvimte litt utover dagen da stakkar, hehe... lille jenta =) var hennes første gang!

3 kommentarer:

  1. Så gøy! Hehe.. fint du spurte om det jeg lurte på:) Hehe.. føler meg nerd som lurer på sånne ting men..;p
    jeg merker jeg er litt letta over at oppg. di er ferdig og innlevert. håper det gikk bra!

    SvarSlett
  2. så flink du er krish:):) endelig ferdig med den også! nå er det helg!:)
    jeg skal i allefall ta meg helg,det har jeg fortjent!!

    blir helt fucka i hodet av å lese på bloggen din..er så hardt med hvitt på svart..ser jo setningene lenge etterpå sveve i lufta..;) haha!
    besvimte ho? uffda.. håper det gikk bra!! dere er gode samfunnsborgere ja:)

    SvarSlett
  3. jeg savner deg sånn Krish..

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D