mandag 9. februar 2009

Giblod.no

jeg har vært og gitt blod i dag.. og jeg syns andre skal gjøre det samme! det er en utrolig lettvindt måte å hjelpe medmennesker på, og i dag fikk jeg en termos for det! det er ikke å forakte det? og det tok med kun en halv time..

I motsetning til mange andre livsviktige legemidler kan blod hverken kjøpes eller fremstilles kunstig. Mange kan i dag ikke overleve uten blodoverføring - disse er avhengig av hjelp fra medmennesker. Det å gi blod tar en halv time - og foregår under nøye overvåking.

Man kan redde opptil 4 mennesker HVER gang man gir blod... det syns i alle fall jeg er veldig motiverende! tenk at lille meg, mitt blod, kanskje har reddet... 16 mennesker? (eller mer, husker ikke hvor mange ganger jeg har gitt) jeg liker tanken på det =) så jeg fortsetter å gi... jeg vil at flere skal gjøre det! ja :D meld dere i dag!

2 kommentarer:

  1. jeg pleier å tenke på hvor mange blod gaver jeg har, så vet jeg hvor mange ganger jeg har gitt..;p

    SvarSlett
  2. hehe lurt ;) da har jeg gitt blod, skal vi se: termos, sekk, telysestake, sykkelrepareringssett.. hm... føler det er no mer jeg har... pluss at jeg ga i aussie =)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D