onsdag 20. oktober 2010

Sanger og følelser og slikt

Mange sanger minner meg om konkrete ting, mennesker og hendelser. Jeg kan sette på enkelte sanger, som tar meg rett tilbake til for eksempel ungdomsskolen, det gule huset, Hønefoss, you name it. Når jeg hører spesifikke sanger, er jeg rett tilbake og kan føle det samme jeg følte da, jeg ser for meg mennesker og situasjoner og blir glad inni meg.

Mens andre sanger...

Enkelte sanger vekker også følelser i meg, men de "adapt" (kom ikke på norske ordet) til situasjoner jeg er i nå. Eller ting jeg selv vil tenke på. Selv om en sang for eksempel er gammel, og jeg likte den allerede på ungdomsskolen, så kan den sangen minne meg om noe som skjer nå, eller en person som er i livet mitt nå, og ikke da. Skjønner? De vekker veldig sterke følelser hos meg, men ikke nødvendigvis minner. De bare vekker generelle følelser, og jeg begynner å tenke på ting som er nært med akkurat der og da. Jeg har jo enkelte "kjærlighetssanger" som jeg husker jeg hørte på når jeg var ung og forelsket på ungdomsskolen, men nå når jeg hører de i dag, så minner de meg og Håkon. For eksempel! Litt rart, for som sagt så er det veldig mange sanger som minner meg om helt konkrete hendelser og personer. Enkelte sanger minner meg om en spesifikk fest for eksempel. Men jeg liker disse generelle sangene, da blir de liksom aldri forbundet med noe vondt, for de binder seg til det jeg vil de skal binde seg til der og da:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg elsker kommentarer! :D