tirsdag 5. oktober 2010

Benmarg

Da har jeg vært og gitt blod igjen, og denne gangen meldte jeg meg til benmargsregisteret! Å jadda, da er jeg offisielt potensiell benmargsdonor :) Jeg syns det er viktig! Jeg har tenkt på det før, men det som fikk meg til å snu, var rett og slett Regines bok. Hennes historie, hennes rett ut ærlige beretning om hvordan det er, fikk meg til å virkelig bestemme meg for å melde meg. Tenk om jeg kan redde et liv? Tenk om jeg, min benmarg kan gjøre at noen, kanskje et lite barn, får leve videre? Det er verdt litt smerte og ubehag sier nå jeg! Så jeg syns alle skal melde seg som blodgivere, og benmargsdonor :)

Man bestemmer selv altså, skjønner hvis noen er skeptiske, men jeg syns det er en viktig ting, i alle fall å bli blodgiver! Blodet fornyer seg jo, vi trenger da ikke alt dette blodet selv, i alle fall ikke når vi har like mye blod igjen bare noen timer etter. Det kan redde mange! Har jo selv hatt en bestemor som trengte jevnlig blodoverføring, og jeg er evig takknemlig for at det var blod i banken slik at hun kunne få! Takk til dere som har gitt, og takk til alle som har tenkt å gi! En liten hjertesak fra meg der altså ;) Skal slutte å mase jeg altså.. Men jeg håper jeg er en match for noen så jeg kan gi noen mine stamceller og en sjanse til på et normalt liv. Det hadde virkelig vært fantastisk....









Lurer dere på noe om benmargsdonering, så bare spør, jeg er ganske opplyst om det nå ;)


Les mer på:

www.nordonor.org/
http://www.giblod.no/

:)

4 kommentarer:

  1. Det bestemte jeg meg også for å bli :) Nå har jeg fremdeles ikke fått svar fra blodbanken, treginger, men blir vel snart :)

    SvarSlett
  2. har du vært inne til sånn første test? Bare ring dem og hør åssen stoa er, de har kanskje bare glemt å ringe deg :)

    SvarSlett
  3. Trodde det var jeg som fikk deg på den tanken jeg, men du var jo litt skeptisk. Bra du snudde hvertfall!:)

    SvarSlett
  4. ja, det kan godt hende det var du som satte meg på tanken :) regine fikk meg til å bestemme meg! jeg syns det er viktig!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D