lørdag 2. oktober 2010

Når skal man hilse?

En ting jeg har lurt mye på, når man har en lang korridor (gjerne på jobb da) også møter man noen i denne korridoren som man kjenner, men man er ikke sånn superkompis hvis dere skjønner hva jeg mener. Når skal man si hei? Sier man det for tidlig, blir det jo bare kleint å gå hele resten av korridoren mot hverandre uten å si noe...
Men sier man det sent, hvor skal man holde blikke og hvordan skal man oppføre seg før da? Kan ikke gå og se overlegen ut helt til man er på kloss hold og så: "Hei".

Jeg og Jarle diskuterte dette en del når vi jobbet på kartverket, og øvde litt i korridorene på hva man skal gjøre, men det er vanskelig altså! Nå jobber jeg i en sånn korridor igjen, og det blir så kleint :P Jeg pleier å gå med et ark jeg liksom kan lese veldig viktig på, eller mobilen eller noe sånt, hehe, da ser jeg jo opptatt ut og kan ikke gå å stirre på dem hele korridoren.

Hva mener dere?

2 kommentarer:

  1. Faen, det er så kjipt med sånne situasjoner. Men det med mobil, er bra. Ellers kan man vel bare smile lett og kanskje begynne å fikle litt med klærne, f.eks. prøve å fjerne en usynlig tråd el noe.. Veit ikke jeg. Men det som er litt komisk er at den andre sikkert tenker akkurat det samme! Funny å tenke på der og da.. ;p

    SvarSlett
  2. haha, det har jeg ikke tenkt på, tenk om de gjør det? hehe...
    ja hender jeg begynner å klø i øyet eller dra litt i genseren eller no... hehe... litt barnslig, men det føles så teit å møte folk i sånne ganger!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D