torsdag 30. september 2010

Mykje lys og mykje frisk luft

Før var jeg en som om morran var helt død... HELT død... Det var et helvete å stå opp rett og slett. Det var før jeg fant grunnen! For før lå jeg alltid med gardiner trukket for eller rullegardiner nede, tykkere jo bedre så ikke jeg ble holdt våken av lyset. Fy fy fy. Nå har jeg begynt å ligge med vidåpne vinduer, sånn at lyset slipper inn, og det er SÅ mye lettere å våkne! Jeg våkner med et smil om munnen i stedet for å være suicidal! Seriøst! Det hjelper mer enn dere aner! Det er derfor jeg og Håkon har fått oss Wake up light, som skal bade rommet i lys om morran når du står opp så du føler at det er sommer til og med på vinteren. Og det HJELPER! Det hjelper helt utrolig mye.

Til dere som tenker at, nei det der er ikke noe for meg, jeg MÅ ha det mørkt, ellers får jeg ikke sove, så neida, du har bare ikke prøvd! Og hvis du ikke får sovne, så er det bare å trekker gardinene vekk ved første drunting for eksmepel, sånn at til neste drunting så er det lyst og deilig på rommet! Eller bruke Wake up light da, for den skrur seg jo på selv ;)

Dere aner ikke hvor deilig det er... Den funker så bra, at flere ganger på vinteren, hvor det selvfølgelig er mørkt når jeg drar på jobb, så blir så lyst på rommet på grunn av lampa at jeg tror jeg har forsovet meg og at klokka er 10! Seriøst! En annen ting som har hjulpet meg masse, er å ha vinduet oppe så frisk (og gjerne kald) luft slipper inn. Før måtte jeg ha over 20 grader på rommet for å synes det var behagelig å sove, but not anymore!

Etter jeg har blitt sammen med Håkon, har vi ligget med vinduet oppe hele tiden, og det er SÅ mye bedre! Nå hvis jeg sover alene og med vinduet igjen, så våkner jeg med hovne øyne og tung i hodet, noen ganger skikkelig vondt i hodet. Jeg husker jeg hadde skikkelig dårlig selvtillit før fordi jeg syns jeg hadde så hovne øye. Not anymore! Kald og frisk luft everybody! Seriøst. Det har forandret livet mitt. Fra å være helt suicidal og faktisk litt deprimert i vinterhalvåret, har jeg gått til å våkne med et smil :)

Herregud, jeg høres ut som en TV shop reklame, men men... Jeg syns flere burde prøve det, det hjelper!! Jeg skal ikke påstå at jeg ELSKER å stå opp om morran nå akkurat, men det er veldig mye lettere! Og som sagt, ikke noe i mot å være kvitt hodevondt og hovne øyne om morran ;) Før så var jeg jo trøtt omtrent hele dagen fordi jeg våknet sånn, men nå er jeg stort sett opplagt :) (så lenge jeg legger meg i tide da ;) hehe)

Prøv da folkens! Og ja, dere må kanskje gjennom en tilvenningsperiode, men det er verdt det... :) Nå koster ikke wake up light no s

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg elsker kommentarer! :D