fredag 24. september 2010

Venteværelse

På venteværelser hos legen burde de hatt radio! Eller en TV surrende i bakgrunnen, slik at det ble litt liv der. Det er så utrolig trykket stemning på legekontor. Det er jo lydisolert inn til legekontorene og sånn, så man hører ingenting derfra, og ofte så ligger venteværelset litt unna ytterdørene, så det blir så utrolig stille der inne. Og er det noen som prater, så prater de så lavt at det stort sett bare er hvisking. Folk sitter der, nervøse, kanskje de venter på en dårlig nyhet, eller i alle fall er redde for å få den dårlige nyheten. Mange er jo redd for lege, eller i alle fall ikke så glad i å være hos legen, for hvorfor skulle man være det? Man er jo som regel der fordi det er noe galt med oss, og det er alltid litt nervepirrende. Tenk om det er noe alvorlig? Det er ikke rasjonelt å tenke sånn, jeg vet, det går jo stort sett bra, personlig har jeg jo aldri feilt noe spes alvorlig (utenom når jeg var liten, men det husker jeg knapt).

Men så er det det da....Noen får jo den dårlig nyheten.... Kjenner jo folk som har vært der, fått den... Og man leser jo om dem, Regines bok for eksempel.. Men dette ble veldig deprimerende, poenget mitt var bare at det er så trykket stemning på venteværelset på legekontoret, og det burde det ikke være! Nettopp fordi folk er jo nervøse fra før av, og da kunne man spilt litt radio eller hatt på tv'en, så folk kunne drømt seg litt vekk i den i stedet. Er man ikke nervøs for man kommer dit, så blir man det i alle fall av å sitte på venterommet!

hater å gå til legen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg elsker kommentarer! :D