onsdag 16. juni 2010

Dikt :)

Dette synes jeg var et bra dikt! Skikkelig artig!

Det blir ikke enkelt å bedrive

elskovens kunst når
vi må snues i senga hver fjerde time


Ikke lett å få seg et nummer når
beina er blitt to strikkepinner
brystene to pannekaker hvor
syltetøyet stadig havner og
amalgamfyllingene ikke lenger er
kysseekte

Hva hjelper det å ha lyst når
det er på kamferdrops og
den pirrende fornemmelsen i
brystvortene skyldes at de er
kommet i klem under buksestrikken

Når jeg stadig må forklare deg hvem
jeg er og hvem du er og hva vi heter og
bulen i buksa di skyldes
inkontinensbleien

Nei, enkelt blir det ikke
men hvem bestemmer når
elskoven skal ta slutt
og at kjærligheten blir dement?
Jeg skal aldri gi opp
men overvinne lysten på
kamferdrops
kle meg naken for deg og
kle deg naken for meg

Legge meg inntil deg på stikklakenet og
sørge for at vi blir snudd i takt
hver fjerde time


Forfatter: Eivor Bergum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg elsker kommentarer! :D