torsdag 11. november 2010

Kontoret

Det er veldig mange som har fordommer mot kontorjobb. Mange sier: jeg skal vaffal aldri støve ned på et kontor! Men... kontor kan jo være så utrolig mye! Hva er egentlig "kontorjobb"? Ser folk ned på meg fordi jeg tilbringer dagene mine på et kontor? Jeg liker meg her jeg. Stabile arbeidsdager og fleksibel arbeidstid. Og varierte arbeidsoppgaver. Neste uke skal jeg ut og lære opp noen folk igjen! Jeg blir litt sånn... nedtrykt når jeg liksom hører den der, skal aldri ha noen kontorjobb.. Leger sitter på kontor? Salgsmenn sitter på kontor? Spillutviklere sitter på kontor? Advokater sitter på kontor? Hva er det som er så ille med kontor? Jeg kan skjønne at sånn "flytte papir" jobb er noe ikke folk flest ønsker seg, ikke jeg heller har lyst på det, men det er da ikke bare det kontorjobb er!


Hva tenker dere når dere hører kontorjobb? Ville dere hatt det, og hvorfor/hvorfor ikke? Som jeg leste på en facebook side her om dagen, at man trives er jo det viktigste, og mennesker er forskjellige...

4 kommentarer:

  1. Folk ser mer ned på butikkjobb egentlig og det er jeg drittlei! Folk skjønner ikke at man trenger folk i alle slags jobb og at alle er like mye verdt!

    Jeg ønsker å jobbe på kontor jeg, alltid hatt lyst til og jeg håper egentlig jeg får en sånn jobb en dag :) Enten for en periode eller mange år.

    Fikk forresten lyst til å søke på jobben som dyrepasser i bjørneparken :P hehe.. hadde gjort det om det ikke var så langt dit..

    SvarSlett
  2. fy fader, den hadde jeg søkt på (seriøst) hvis jeg hadde bodd i nærheten... Jeg drømmer om å gjøre noe sånt, jobbe med dyr... Men desverre er det ikke veldig realistisk å skulle leve av noe sånt, i alle fall ikke her hvor jeg bor. Men tenk! tenk å få jobbe med dyr! i dyrehage! det hadde vært drømmen...

    Nei at folk ser ned på andres jobber er skikkelig irriterende. Jeg er veldig glad for dama som kommer og vasker på kontoret mitt jeg! kontoret mitt hadde jo ikke sett ut hvis ikke hun hadde vært der, for ikke å snakke om doene... og hvordan skulle det gått hvis ikke jeg hadde fått dratt på shopping?? eller handlet maten min?? hadde dødd jeg hadde det ikke vært for butikkansatte... lenge leve dere :)

    SvarSlett
  3. jeg hadde jo sett for meg kontorjobb! helt til ambulerende butikksjef begynte å mase..;p han sa jeg ikke passa til kontor;p men det var nok bare for å få meg på "kiwi-teamet" ;p lenge leve butikksjef a dere! tenk dere meg som sjef a.. damn..:p

    SvarSlett
  4. hehe du kunne vært min sjef anytime :)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D