onsdag 29. juni 2011

Grillmat oppskrift som MÅ prøves

Okey, i går dere! Da prøvde jeg ut noe nytt på grillen, som ble UTROLIG velykket om jeg må si det selv!
Man gjør så her:

Man tar en biff av svin eller okse, eller kyllingfilet og lager et snitt i siden, slik at det blir et "hull" i midten. La 3 av sidene være hele slik at når du setter den på siden, blir det en liten "skål".

Oppi dette hullet putter du:
- rødløk
- hvitløk
- det krydderet du måtte ønske
- fetaost
- frisk chili
- revet ost
- olivenolje.

Alle disse ingrediensene hakker du og blander sammen i en herlig smørje, også putter du det inn i biffen/fileten. Så tar du hyssing og binder den sammen, slik at du kan steke den og vende på den uten at alle godsakene tyter ut. Så er det bare å grille (eller steke i panne eller ovn) og servere med ønsket tilbehør! Voila!

Helt utrolig godt, jeg lover!! Og her er dte jo åpent for forandring, det er jo egentlig bare å stappe inn det man liker selv. Liker man ikke fetaost, så dropper man det osv. Andre ting som jeg har lyst til å putte inni neste gang er paprika, kanskje jalapenos, marinade! Også tror jeg personlig jeg dropper den revete osten neste gang, syns kanskje det blir liiiitt kvalmendes.

Men herregud, det var godt altså!!! NAM! Det SKAL lages oftere!

Sånn ble det seendes ut:



Hm, kanskje ikke så lett å se her, men pytt pytt, bare prøv det :D

4 kommentarer:

  1. NAM!! det så dritgodt ut! det skal prøves ja. finne en biff bit som er litt tjukk;)

    SvarSlett
  2. ikke så farlig at den er tjukk, vikigste er at den er brei eller lang, så det kan bli stort hull ;)

    SvarSlett
  3. er sikkert godt å lage den noen timer før også sånn at smaken fra fyllet kan sive litt inn i kjøttet.... mmmm :)

    SvarSlett
  4. nå har jeg prøvd med kylling også, ble utrolig vellykket det og!!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D