onsdag 1. juni 2011

Krakow

Oooookey, noen bilder da dere!
Vanskelig å velge ut, men jeg bare legger ut noen jeg så får vi se etterhvert :)
Lokalt øl må man ha!

Masse fine gamle bygninger! Krakow ble ikke bombet i det hele tatt under krigen, så masse fint gammelt er bevart :)

Markedshallen!


Mariakirken! Hvor det hver time kommer ut en mann i toppen og spiller en trudelutt. En ekte mann altså. Og den trudelutten stopper veldig brått, og det er fordi i følge myten, fikk han som spilte den trudelutten i 1241 en pil gjennom halsen.  :)


Arbeit macht frei.... Ja særlig!
Auswitch 1!




Birkenau, Auswitch 2


Ordet komfort får en ny mening...


Endestasjon....


Fektearena!

Kirsebærlikør! Veldig god sådan!


Var littegranne utro..

og UB fant seg en likesinnet!


Wavel slottet! Som vi bodde RETT ved. Ub har bilde av dragen som vokter over det, og den sprutet ild!!

Utsikt fra slottet..

Mer av slottet:

 
Fikk meg en venn jeg også:

Var ekstremt mye nonner, munker og the likes i byen!

Jeg får overlate til Ub å legge ut bilder av saltgruvene, for der var det hun som tok bilder :)
Krakow er absolutt en by jeg vil anbefale folk å ta helgeturer til! Billig, MYE å se og oppleve, masse fine bygninger og faktisk en del bra å kjøpe (hvis du er som meg da :P )

Ta dere en tur!

1 kommentar:

  1. Takk for innlegg :) Så veldig bra ut, og jeg har veldig lyst til å dra dit en gang :) Fine bilder! Nå ble jeg reiselysten!
    Dere er heldig som fikk en tur sammen med hele familien <3

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D