lørdag 1. mai 2010

DIkt?

Det kan da umulig være vanskelig å være dikter nå til dags når dette ansees som et dikt? :

Paven har skjegget sitt i postkassa.

Der lèt han det ligge
heilt til rett før det kjem post.
Då tek han det inn.
Når han har henta posten,
ber han skjegget ut att,
når ingen merkar det.
Og viss nokon ser det,
ler han berre dumt
og ser ein annan veg.

Nå har ikke jeg veldig peiling på dikt og sånn, men hallo..... Da kunne jammen jeg vært dikter også! La meg prøve:

Katten gikk
midt i vegen
Han passa seg når det kom bil
Da gikk han i grøfta
Så gikk han opp igjen
På veien
Når bilen hadde kjørt


Ja, etter min mening var det et vel så bra dikt! Om ikke bedre?? :P

1 kommentar:

  1. Jeg likte kattediktet! Kan du ikke lage et til? F.eks. om.. magesjau? Venter spent..;)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer! :D